Program funkcjonalno -użytkowy w skrócie PFU lub inaczej analiza ekononiczna inwestycji z cechami funkcjonalno użytkowymi i stadium przedsięwzięcia zawiera m.in:
- opis ogólny przedmiotu zamówienia
- charakterystyczne parametry robót
- aktualne uwarunkowania wykonania zamówienia w tym akty i normy prawne
- ogólne właściwości funkcjonalne inwestycji
- szczegółowe właściwości użytkowe
- wymagania inwestorskie
- cechy obiektu i rozwiązania konstrukcyjne
- warunki wykonania przyłączy
- warunki odbioru robót
- warunki ogólne
- warunki techniczne
- przepisy prawne i normy związane z projektowaniem i wykonaniem robót budowlanych będacych przedmiotem inwestycji lub zamówienia
Opracowanie programu PFU zajmuje zazwyczaj od 3 tygodni do 2 miesięcy w zalezności od skomoplikowania przedsięwzięcia.
Zapraszamy do współpracy !
Zgodnie z art. 74 ustawy z dnia 3 października 2008 r. ”o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko” oraz art. 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2010r. „w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko” Do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach należy dołączyć - kartę informacyjną planowanego przedsięwzięcia, zwierającą:
- rodzaj, skalę i usytuowanie przedsięwzięcia;
- powierzchnię zajmowanej nieruchomości;
- rodzaj technologii;
- ewentualne warianty przedsięwzięcia;
- przewidywane ilości wykorzystania wody, surowców, materiałów, paliw oraz energii;
- rozwiązania chroniące środowisko;
- rodzaje i przewidywane ilości wprowadzanych do środowiska substancji lub energii przy zastosowaniu rozwiązań chroniących środowisko;
- możliwe transgraniczne oddziaływanie na środowisko;
- opisany obszar podlegający ochronie, znajdujących się w zasięgu znaczącego oddziaływania przedsięwzięcia;
- poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmującej obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie;
- wypis z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (jeżeli postępowanie prowadzone jest przed regionalnym dyrektorem ochrony środowiska);
- wypis z rejestru gruntów.
UWAGA – Jeżeli organ właściwy w sprawie postępowania o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach stwierdzi konieczność przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko – konieczne będzie wykonanie:
RAPORTU ODDZIAŁYWANIA NA ŚRODOWISKO
Podstawowymi częściami Programu Funkcjonalno Użytkowego to jednak opis techniczny przedsięwzięcia oraz przedstawienie aktualnej inwentaryzacji technologii i modernizowanego obiektu.
Nasza firma pisząc programy funkcjonalno użytkowe lub analizy ekonomiczno finansowe pod inwestycje z dziedziny OZE, kogeneracja czyli skojarzone źródła energii lub ciepłownie na biomasę zatrudnia odpowiedni zespół ekspertów w stopniu doktora z różnych dziedzin przemysłu, tak aby wykonać zadanie rzetelnie i obiektywnie.
Przykładowe nawy i kody :
45251250-8 - roboty budowlane w zakresie lokalnych zakładów grzewczych
71320000-7 - usługi inżynieryjne w zakresie projektowania
45331110-0 - instalowanie kotłów c.o na biomasę i paliwa płynne
45310000-0 - roboty w zakresie przewodów instalacji elektrycznych
45316000-5 - Instalowanie systemów oświetleniowych
45331000-6 - Instalacje cieplne, wentylacyjne, konfekcjonowania powietrza
Przykładowy spis treści który powinien się znależć w wzorcowej analizie ekonomiczno finansowej przedsięwzięcia:
Spis treści
1. CZĘŚĆ OPISOWA PROGRAMU FUNKCJONALNO- UŻYTKOWEGO................................................................ 3 1.1. PRZEDMIOT PROGRAMU FUNKCJONALNO-UŻYTKOWEGO ................................................................. 3
1.2. OGÓLNY OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA.......................................................................................... 3 2. OPIS OGÓLNY PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA ................................................................................................ 4 2.1. CHARAKTERYSTYCZNE PARAMETRY OKREŚLAJĄCE ZAKRES ROBÓT BUDOWLANYCH ......................... 4 2.2. AKTUALNE UWARUNKOWANIA WYKONANIA PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA ........................................ 4
2.3. OGÓLNE WŁAŚCIWOŚCI FUNKCJONALNO- UŻYTKOWE........................................................................ 5 2.4. SZCZEGÓŁOWE WŁAŚCIWOŚCI FUNKCJONALNO- UŻYTKOWE ............................................................. 5 2.4.1. LOKALIZACJA KOTŁOWNI................................................................................................................. 5
2.4.2. INFORMACJA O CHARAKTERZE PRZEWIDYWANYCH ZAGROŻEŃ DLA ŚRODOWISKA ..................... 7
2.4.3. ZMIANY PRZYJĘTYCH PARAMETRÓW .............................................................................................. 7
3. OPIS TECHNICZNY ......................................................................................................................................... 7 3.1. KOTŁOWNIA.........................................................................................................................................8 3.2. KOGENERATOR..................................................................................................................................... 9 3.3. KOCIOŁ c.o BIOWARMER................................................................................................................... 10 3.4. SCHEMAT TECHNOLOGII .................................................................. Błąd! Nie zdefiniowano zakładki. 3.5. SERWIS I PRZEGLĄDY GWARANCYJNE................................................................................................ 13 3.6. ODBIORY I ZAKRES DOKUMENTACJI ODBIOROWEJ ............................................................................ 15 3.7. OBOWIĄZKI WYKONAWCY.................................................................................................................. 16 3.8. WYMAGANIA ZAMAWIAJĄCEGO DOTYCZĄCE REALIZACJI ROBÓT BUDOWLANYCH.......................... 16
4. EFEKT EKOLOGICZNY .................................................................................................................................. 17 5. CZĘŚĆ INFORMACYJNA PROGRAMU FUNKCJONALNO- UŻYTKOWEGO ................................................... 18 5.1. Przepisy prawne i normy związane z projektowaniem i wykonaniem zamierzenia budowlanego ... 18 6. INFORMACJA BIOZ...................................................................................................................................... 19 6.1. ZAKRES ROBÓT: ................................................................................................................................... 19
6.2. WYKAZ PRZEWIDYWANYCH ZAGROŻEŃ ............................................................................................. 19 6.3. INFORMACJA O WYDZIELANIU I OZNAKOWANIU MIEJSCA PROWADZENIA ROBÓT BUDOWLANYCH
................................................................................................................................................................... 19 STOSOWNIE DO RODZAJU ZAGROŻENIA ................................................................................................... 19 6.4.
SPOSÓB PROWADZENIA INSTRUKTAŻU PRACOWNIKÓW: ................................................................. 19 6.5. WYKAZ ŚRODKÓW TECHNICZNYCH I ORGANIZACYJNYCH .................................................................. 19